eReport.sk
Foto: shutterstock

Ženy hlásia nečakaný vedľajší účinok po očkovaní. Toto sa im stalo po vakcíne od Pfizeru

Mnohé ženy si po zaočkovaní vakcínou od spoločnosti Pfizer/BioNTech všimli na svojom tele nečakaného vedľajšieho účinku. Zväčšili sa im prsia. S týmto zistením sa na sociálnych sieťach zveruje stále viac žien, informoval austrálsky spravodajský portál News.com.au.

Zväčšenie pŕs po vakcíne Pfizer/BioNTech je veľmi diskutovanou témou hlavne na sociálnych sieťach. Odborníci to vysvetľujú tým, že medzi menej časté vedľajšie účinky očkovania patrí aj zápal lymfatických uzlín.

Lekári v Spojených štátoch amerických v poslednom období zaznamenali zvýšený záujem pacientiek o preventívne mamografické vyšetrenie. Onkologička Laura Essermanová tvrdí, že sa s týmto problémom určite stretne viac zaočkovaných žien. Podľa lekárky však nie je dôvod k obavám, že by sa jednalo o rakovinu.

Zdroj: shutterstock

Americká štúdia, ktorá na svojom webe publikovala Radiologická spoločnosť SevernejAmeriky (RSNA), prišla so záverom, že vakcínou vyvolané zdurenie lymfatických uzlín môže viesť k mylnému určeniu diagnózy, pretože podobné príznaky sa objavujú aj pri rakovine prsníka.

Zatiaľ nie je jasné ako dlho trvá, než opuchnutie zmizne. Je však isté, že ide iba o dočasnú záležitosť. Aby sa ženy vyhli zbytočnému strachu, v Austrálii im odporučili, aby absolvovali mamografické vyšetrenie ešte pred očkovaním.

Zdielať / poslať / tlačiť
Odoberať
Upozorniť na
guest
0 Komentáre
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre

Čítajte viac…

Politika

Správy

Celebrity

Šport