eReport.sk
Ilustračné foto: tasr

Vznik SR a ČR znamenal i začiatok colných kontrol na spoločnej hranici


Rozdelenie Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky znamenalo od 1. januára 1993 aj začiatok colných kontrol na spoločných hraniciach samostatných nových štátov. „Colné konanie sa pritom nelíšilo od toho na hraniciach s inou susednou krajinou,“ pripomenula hovorkyňa Finančnej správy (FS) Martina Rybanská.

Mohlo by vás zaujímať

  1. Informácie, ktoré daňových poplatníkov nepotešia! Začínajú presakovať informácie o činnosti Jána Budaja ako ministra.
  2. Už by aj stačilo!
  3. Vojaci vypálili 20 delostreleckých sálv na nábreží Dunaja v Bratislave na Nový rok 1. januára 2023.
  4. Prezidentka SR Zuzana Čaputová udelila v nedeľu 1. januára 2023 pri príležitosti 30. výročia vzniku Slovenskej republiky štátne vyznamenania 28 osobnostiam, šiestim z nich in memoriam.

Začali v unimobunkách

„Rozdiel bol však v prvých týždňoch v podmienkach, presnejšie povedané, v obmedzenom technickom vybavení,“ ozrejmila ďalej. „Colné vyhlásenia sa na začiatku museli podávať v papierovej podobe. Colníci mali kancelárie aj v unimobunkách, až postupne sa začali stavať na hraniciach s ČR colnice,“ priblížila.

Colný režim spresnila Zmluva o zriadení colných priechodov, ktorú podpísali novovzniknuté samostatné krajiny 30. marca 1993. Určili ňou 13 cestných colných priechodov, na ktorých nebol obmedzený rozsah dopravy, a sedem železničných colných priechodov.

Zmeny prebiehali postupne

Po prvotnom ustanovení cestných a železničných priechodov prišlo k zmene po približne polroku, keď zmiešané medzirezortné komisie obidvoch štátov navrhli po rokovaní 21. septembra 1993 na niektorých colných priechodoch obmedziť rozsah dopravy.

„Pre medzinárodnú kamiónovú dopravu bolo vyčlenených päť colných priechodov – Kúty-Břeclav, Drietoma-Starý Hrozenkov, Lysá pod Makytou-Střelná, Makov-Horní Bečva, Svrčinovec-Mosty u Jablunkova. Ostatné colné priechody boli určené len pre nákladnú dopravu automobilmi imatrikulovanými v SR alebo v ČR,“ priblížila hovorkyňa FS.

Nový colný režim

„Zmenil sa aj charakter železničného colného priechodu Holíč-Hodonín, ktorý bol určený na prepravu nákladných vlakov s prázdnymi vagónmi a nákladných vagónov s ucelenými substrátmi, s výnimkou tovaru, ktorý podliehal rastlinnej alebo veterinárnej kontrole. Tým sa prispelo k odľahčeniu železničného colného priechodu v Kútoch,“ doplnila Rybanská.

Zdroj: tasr


KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Vznik SR a ČR znamenal i začiatok colných kontrol na spoločnej hranici

Odoberať
Upozorniť na
0 Komentáre
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre

KOMENTOVALI STE: