eReport.sk
Foto: archív

Vystúpte z kolotoča negativity. Toto vás oberá o životnú energiu! (2. časť)

V prvej časti článku sme si na príbehu Nicka Sitzmana predstavili, ako môžu mať negatívne myšlienky hrozivý a až katastrofický dopad na náš život. Či chcete alebo nie, to, čomu dávame pozornosť, to rastie. To si priťahujeme. Je to nemenný zákon vesmíru a ľudského bytia.

Niekedy sa negatívnym myšlienkam jednoducho nevyhneme. Psychiater Daniel G. Amen hovorí o tzv. automatických negatívnych myšlienkach, ktoré nás oberajú o životnú energiu.

Ide o 4 základné druhy, ktoré keď dostanete pod kontrolu, kvalita vášho života sa rapídne zlepší.

  1. Čítači myšlienok

Stalo sa vám niekedy, že ste si mysleli, že sa na vás niekto hnevá? A potom ste zistili, že to tak nebolo. Že išlo len o vašu chybnú domnienku. Práve v tomto je nebezpečný prístup takzvaného čítača myšlienok. Preto je nesmierne dôležité, aby ste sa pýtali a vzájomne diskutovali. Nikdy si nemôžete byť istý, či dedukujete správne signály toho druhého. Ak máte pochybnosti, jednoducho si veci overte. 

  1. Maľovači katastrofických scenárov

Poznáte to? Máte z niečoho strach a opantá vás až natoľko, že si predstavujete, ako hrozne by to s vami mohlo dopadnúť. Možno máte strach z lietania. Čo ak sa počas letu vaše lietadlo zrúti? Alebo možno vás aj zostrelia… alebo bude na palube bomba! A čo ak výsledky vašich testov v škole dopadnú tak zle, že vás z nej vyhodia!? A vy sa už vidíte na námestí v meste s klobúkom žobrajúc o drobné, aby ste si kúpili chlieb. Lebo ak vás vyhodia zo školy, váš život sa obráti hore nohami. Je dôležité uvedomiť si, že väčšina katastrofických scenárov, ktoré si sami vytvoríme v hlave neexistujú a existovať ani nemusia.

  1. Áno, iba ja som na vine!

Práve keď si hovoríme vety typu: „Mal som… Bolo by… Je to v mojom záujme aby som…“ dokážu nami začať lomcovať pocity obviňovania samého seba. Je totiž rozdiel medzi obviňovaním sa za niečo a hľadaním cesty, ako situáciu zmeniť k lepšiemu. Obviňovanie nás oberá o životnú energiu. Brzdí nás za dosiahnutím našich cieľov. Je to veľká emocionálna bariéra. Ak niečo nedopadlo podľa vašich predstáv, situáciu si rozkúskujte, prejdite, urobte logický výstup a s ponaučením sa rozhodnite, že nabudúce budete pristupovať k takejto výzve inak.

  1. Negativizmus môj každodenný!

Poznáte ľudí, ktorí dokážu nájsť v každej hoci aj peknej situácii kus niečoho naozaj negatívneho? Vo všetkom vidia len to zlé a vždy sa na veci pozerajú z tej horšej stránky. Akoby nepoznali inú farbu a svet je podľa nich len čiernobiely. 

Ako z toho von?

Aby ste prelomili zvyk utápania sa v negativizme, je dôležité aj to, aby ste si každý deň uvedomovali, za čo ste vďační. Pridajte do svojho života návyk, a to, že si napríklad každý večer napíšete 3 veci, za ktoré ste v ten deň vďačný. Skvelým pomocníkom a strategickým nástrojom na to, aby ste sa zbavili negativity je práve Diár úspechu R.A.D:  https://www.diaruspechu.sk/   

Nedovoľte, aby vami lomcovali emócie a sťahovali vás dolu. Ak zmeníte svoj vnútorný rozhovor a dáte mu menej emocionálnu formu, vaše negatívne prežívanie sa zjemní a budete ho mať pod väčšou kontrolou. Vaša pozornosť bude totiž zacielená na riešenia.

Pokiaľ začnete hľadať v každej situácii aspoň náznak pozitíva, budete sa cítiť omnoho lepšie. Navyše je to úžasný poháňač na ceste k dosahovaniu cieľov.A teraz ruku na srdce. Ako to máte vy? Dokážete pracovať so svojimi myšlienkami a snažíte si ich uvedomovať, alebo negativizmus nad vami vždy vyhrá na plnej čiare?

Zdielať / poslať / tlačiť
Odoberať
Upozorniť na
guest
0 Komentáre
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre

Politika

Správy

Šport