eReport.sk
Foto: škoda

Vyskúšali sme prvé elektrické SUV od Škody, Enyaq iV 80 prejde aj 500 kilometrov!

Mladoboleslavská automobilka len nedávno uviedla svoj prvý plnohodnotný elektromobil na náš trh. My sme mali jedinečnú možnosť vyskúšať si ho, počas prvých domácich jázd. Čím nás prekvapil a naopak čo nás sklamalo?

Škoda Enyaq má ambície stať sa úspešným elektromobilom, v zásade má na to aj všetky predpoklady. Papierový dojazd presahuje hranicu 500 kilometrov, nabijete ho za 20-30 minút a ponúka priestor ako veľký Kodiaq. Realita však býva značne okresaná a mimo excelovských tabuliek, často autá nedosahujú tak perfektné hodnoty. Jazdu na elektromobile si mohli vyskúšať redaktori portálu startstop.sk.

Začneme teda zovňajškom. Enyaq prichádza ako sebavedomo strihnuté SUV s množstvom dizajnérskych kreácií. Dominantou sú bezpochyby predné svetlomety a aj samotná maska chladiča či nárazník. V našom prípade sme mali len obyčajnú, čiernu plastovú masku, ale za príplatok môžete získať aj kryštalickú, ktorá svieti.

Zadné partie vyzerajú z niektorých uhlov podivuhodne, nemusia sadnúť úplne každému, faktom ale je že zadné skupinové svetlá dostali Full LED techniku, vrátane dynamickej smerovky. Enyaq sa aktuálne prezentuje ako SUV aj keď svojou bočnou siluetou pripomína skôr MPV. V budúcnosti sa dočkáme aj krajšej, športovejšej verzie v štýle SUV Coupé.

Do očí vám bezpochyby udrú aj masívne 21 palcové disky kolies, sú to vôbec najväčšie kolesá aké kedy Škodovka obúvala, o to viac sme boli zvedaví práve na jazdný komfort s takto ohromným obutím. Naše prvé jazdné dojmy si môžete pozrieť v našom videu nižšie.

– Foto: startstop.sk

Interiér je príjemným prekvapením plným luxusu

Po nasadnutí vás ohromí masívny centrálny displej infotainmentu, s rozmerom podobným ako menší notebook, konkrétne 13 palcov. Ten je umiestnený relatívne vysoko a je na hranici toho aby vodičovi reálne prekážal vo výhľade. Menšiu kritiku musíme vysloviť aj k absencií mierneho natočenia na šoféra. Prostredníctvom tohto displeja ovládate prakticky všetky funkcie vozidla, vrátane klimatizácie. Odozva je rýchla a grafika zodpovedá najvyššej úrovni, menšie faux paux ako pri uvedení Octavie sa tu nekoná.

Pracovisko vodiča je zvládnuté na jednotku a prekvapí vás najmä malý displej, ktorý nahradil konvenčné budíky. Zobrazuje skutočne len to nevyhnutné a zvyšok údajov nájdete na masívnom HUD (Head Up Displej) s rozšírenou realitou. Niečo podobné má aktuálne k dispozícií jedine trieda S od Mercedes-Benz. Škoda tak dostala do vienka absolútne všetko čo súčasný koncern VW ponúka.

Nehovoriac o materiálovom spracovaní, ktoré je v prípade Enyaqu na vysokej úrovni, na výber máte hneď niekoľko špecifických variant interiéru. Celkovo, vnútro pripomína skôr domácu obývačku, šofér aj spolujazdec sú príjemne obklopený hmotou. Nechýba ani kožené čalúnenie či mäkčené plochy.

Priestor na zadných sedadlách je takmer rovnaký ako v prípade Kodiaqu, bez problémov si sadnú za seba aj dvaja urastený muži. Batožinový priestor prináša 585 litrov a menšie dvojité dno, samozrejmosťou sú aj vychytávky z dielne Simply Clever.

Zdroj: startstop.sk

Zdielať / poslať / tlačiť
Odoberať
Upozorniť na
guest
0 Komentáre
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre

Čítajte viac…

Politika

Správy

Celebrity

Šport