Talianska vládna koaličná strana Liga vedená vicepremiérom Matteom Salvinim je pripravená navrhnúť legislatívu, ktorá by zaviazala vládu premiérky Giorgie Meloniovej na zrušenie zákazu spaľovacích motorov.
„Európska únia by sa mala už budúci rok rozhodnúť, či prehodnotiť reguláciu, ktorá od roku 2035 fakticky zakáže predaj nových benzínových a naftových áut,“ vyhlásil taliansky minister priemyslu Adolfo Urso. Urobil tak na obchodnom fóre TEHA v Cernobbiu. Dodal, že priebežné hodnotenie pokroku pri plnení nových pravidiel, ktoré má podľa aktuálnych plánov prebehnúť v roku 2026, by sa namiesto toho malo uskutočniť na začiatku budúceho roka, píše iDNES.cz.
Absurdný a škodlivý zákaz
„Myslím, že toto by mala byť prvá otázka, ktorou sa má nová Európska komisia zaoberať. Pretože spoločnosti a pracovníci potrebujú mať jasno,“ dodal Urso. „V neistej situácii, ktorá ovplyvňuje nemecký automobilový priemysel, je potrebné objasnenie, aby sa európsky priemysel nezrútil,“ povedal Urso v Cernobbiu. „Európa potrebuje pragmatickú víziu, ideologická vízia zlyhala. Musíme si to priznať,“ dodal.
Európska únia teraz vyžaduje, aby nové autá predané po roku 2035 mali nulové emisie uhlíka. To znemožní predaj nových vozidiel na fosílne palivá. Taliansky postoj nie je zďaleka nový, pripomína Bloomberg. Vládna koaličná strana Liga vedená vicepremiérom Matteom Salvinim je pripravená navrhnúť legislatívu. Ňou by zaviazala vládu premiérky Giorgie Meloniovej na zrušenie zákazu.
Jej vláda chce presadiť, aby Európska komisia dala členským štátom väčšiu slobodu pri výbere technológie, ktorú preferujú, aby splnili dohodnuté ciele dekarbonizácie. Podporuje postupnejší odklon od technológie spaľovacích motorov. Vládni predstavitelia uviedli, že nie sú proti vývoju a výrobe elektrických vozidiel, ale že by mali byť súčasťou širšej plejády pohonov automobilov.
Mohlo by vás zaujímať
„Zákaz nových automobilov so spaľovacím motorom v roku 2035 je absurdný. Treba ho revidovať,“ povedal na rovnakej konferencii taliansky minister energetiky Gilberto Pichetto Fratin. Podľa neho je rozhodnutie EÚ diktované „ideologickou víziou“. „Plán sa musí zmeniť, aby odrážal rôzne trhové reality uprostred spomalenia európskeho automobilového priemyslu,“ dodal.
Minister obchodu Adolfo Urso má podľa magazínu Quattroruote v pláne na nadchádzajúcom summite o tomto odvetví, ktorý na 25. septembra zvolalo Maďarsko, ktoré teraz predsedá Rade EÚ, využiť príležitosť. Chce požiadať o preloženie doložky o preskúmaní naplánovanej na rok 2026 už na rok 2025.
„Rokovanie 25. septembra bude mať určitú relevanciu aj preto, že je na nasledujúci deň naplánované zasadnutie Rady EÚ o konkurencieschopnosti. To je téma dlho očakávanej správy, ktorú Európska komisia zverila prezidentovi Európskej centrálnej banky a bývalému talianskemu premiérovi Mariovi Draghimu,“ tvrdí Urso.
Podľa neho je navyše teraz nutné prehodnotiť celé ustanovenie. A najmä „proces, načasovanie a spôsob dosiahnutia udržateľnosti životného prostredia na našom kontinente“. A musí to byť vykonané tak, aby sa zabránilo drastickým následkom. Urso sa obáva vlny štrajkov a kolapsu európskej ekonomiky.
Zdroj: iDnes, Matteo Salvini, Quattroruote
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
Taliani sa vrhli do boja za tradičné spaľovacie motory, ich zákaz po roku 2035 chcú zrušiť