eReport.sk
Foto: startstop.sk

VYSKÚŠALI SME: Renault Arkana, prvé dostupné SUV Coupe?

Renault Arkana ide po vzore BMW X6, či Mercedes-Benz GLE Coupé. Aké sú však prvé pocity za volantom tohto najnovšieho francúzskeho počinu? Oproti Ruskej Arkane je tá naša európska postavená na úplne inej podvozkovej platforme.

Arkana je jednoznačne trendovým športovým coupé-SUV, vo verzii R.S. Line spolu s farbou Oranžová Valencia určite na seba pritiahne nejeden pohľad. Renault Arkana je akousi zmeskou toho, čo je aktuálne v kurze, píše portál startstop.sk.

Aktuálna novinka je určite tým najštýlovejším modelom v ponuke Renaultu. Predné LED svetlomety ostali verné dizajnovému jazyku v tvare písmena C a aj vďaka zadnej svetelnej lište sa vozidlo dokáže odlíšiť. Arkana pôsobí robustne. Vďaka packetu R.S. Line dostala aj čiernu strechu, či čierne vnútorné obloženie.

Vnútorný priestor pôsobí veľmi pôvabne. Tešiť sa môžete na rôzne prešívania, karbónový vzhľad a dvojicu displejov. Nechýba ani moderné podsvietenie, ktoré efektívne oživuje palubnú dosku a výplne predných dverí. Je však škodou, že sa to neposúva aj do zadnej časti interiéru. Dominantou interiéru sú rozhodne sedadlá v kombinácií koža/alcantara s červeným prešívaním a logom R.S. Line stoja naozaj za to.

Zdroj: startstop.sk

Podpora AppleCarPlay / AndroidAuto je samozrejmosťou, k Renaultu sa dostanete aj pomocou aplikácie My Renault. Na centrálnom displeji rátajte s otlačkami prstov, nepoteší takisto pridávanie hlasitosti na spodnej časti displeja. Na ovládanie multimédií je aj páčka pod volantom.

Objem batožinového priestoru Arkany je na úrovni 513 litrov. V prípade hybridnej verzie je tohto priestoru o čosi menej teda 480 litrov. Najväčším lákadlom je rozhodne cena. Arkana štartuje na cene 22.300 €. Cena sa však vzťahuje na benzínový štvorvalec s objemom 1.3 TCe a s výkonom 103 kW a v štandarde bude motor spirahnutý s dvojspojkovou prevodovkou EDC, čiže mild hybridom. Nachádza sa v ňom 12V batéria, ktorá svojou rekuperáciou brzdnej energie napomáha tomu správnemu fungovaniu systému start-stop.

Druhou a aj drahšou verziou je s označením E-TECH, ide o plný hybrid v kombinácií s 1.6 litrovým motorom a s výkonom 69 kW. Elektromotor tomu pridáva výkon 36 kW a štartér-generátor ďalších 15 kW, čím sa ocitneme na úrovni 105 kW suma sumárum. Za túto verziu si priplatíte 1 100€.


KOMENTÁRE ČLÁNKU :

VYSKÚŠALI SME: Renault Arkana, prvé dostupné SUV Coupe?

Najnovšie