eReport.sk
Andrej Doležal (nominant Sme rodina). Foto: tasr

Nový trend v koalícii? Chválenie ministrov pokračuje, dočkal sa aj nominant Kollára!

Zdá sa, že na Slovensku naštartoval premiér Igor Matovič (OĽaNO) nový trend. Roztrhlo sa totiž vrece s komplimentmi na ministrov. Najprv predseda vlády do nebies vychválil svojho dnes už exministra zdravotníctva Mareka Krajčího, potom vicepremiér Richard Sulík (SaS) “potľapkal” po pleci vlastných nominantov na ministerských postoch a teraz tu máme šéfa rezortu dopravy, nominanta Sme rodina Adreja Doležala, ktorého pochválil dokonca šéf súkromnej akciovej spoločnosti. Zaslúžil si? Posúďte sami!

Minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) zatiaľ svoj rezort zvláda manažérsky dobre. Vo väčšine prípadov sa snaží rozhodovať na základe dát, nie politicky. Uviedol to generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného (VÚD) Ľubomír Palčák v súvislosti s hodnotením prvého roka ministra vo funkcii.

Snaží sa rozhodovať na základe dát

Doležal sa podľa Palčáka rýchlo zoznámil s problematikou rezortu a manažérsky to zvláda dobre. “Oceňujem hlavne to, že sa snaží vo väčšine prípadov rozhodovať na základe dát, nie politicky, a je otvorený aj z pohľadu komunikácie,” skonštatoval. Verí, že všetky deklarované ciele a plány ministra budú postupne nadobúdať reálnu podobu.

Je snaživejší ako jeho predchodca

Palčák zároveň poznamenal, že v porovnaní s predchádzajúcim vedením ministerstva dopravy je v súčasnosti zreteľnejšia snaha o komplexnejšie a systémovejšie riešenia aktuálnych problémov s dôrazom na precíznejšie plánovanie.

“Tento prístup, najmä k rozvoju dopravnej infraštruktúry, umožní zachovať kontinuitu činností v strednodobom a dlhodobom horizonte bez ohľadu na personálne obsadenie rezortu a subjektívne preferencie,” myslí si generálny riaditeľ VÚD. Zároveň dodal, že minister kladie dôraz na transparentnosť verejných súťaží s kvalitnou prípravou súťažných podkladov. To podľa neho vedie k nižšiemu riziku časových zdržaní vplyvom námietok neúspešných uchádzačov alebo v dôsledku opakovania súťaží.

S finančným krytím to je horšie

Najväčší podiel času podľa Palčáka spotrebovali opatrenia v súvislosti s pandemickou situáciou. Podotkol, že realizácia projektov v doprave je finančne veľmi náročná. “Tu sa ministerstvu nedarí úplne zabezpečiť finančné krytie na realizáciu svojich zámerov. Je to aj vec komunikácie s ministerstvom financií. Ohrozená je aj príprava nových projektov, a to sa nám môže v budúcnosti vypomstiť,” upozornil.

O najdôležitejších míľnikoch

Ako najdôležitejšie míľniky prvého roka ministra Doležala vníma napríklad prípravu nového mýtneho tendra, vysúťaženie zhotoviteľa na dostavbu úseku D1 s tunelom Višňové, riešenie problémov súvisiacich s projektom D4/R7, ale aj priorizáciu investičných projektov v cestnej a železničnej infraštruktúre. V rámci cestovného ruchu to boli najmä úlohy spojené s pomocou na zmiernenie dosahov pandémie. Z pohľadu výstavby nájomných bytov sa zasa podľa neho citeľne zintenzívnila dotačná pomoc adresovaná samosprávam.

Zdroj: tasr

Zdielať / poslať / tlačiť
Odoberať
Upozorniť na
guest
0 Komentáre
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre

Čítajte viac…

Politika

Správy

Celebrity

Šport