eReport.sk
Demokratická prezidentská kandidátka a americká viceprezidentka Kamala Harrisová
Demokratická prezidentská kandidátka a americká viceprezidentka Kamala Harrisová , zdroj: tasr

Demokrati sa pýtajú! K. Harrisová minula 1,5 miliardy dolárov za 15 týždňov


Prispievatelia aj Demokrati sa hnevajú a kladú otázky. Ako informuje renomované médium The New Youk Times, neskutočné míňanie v kampani Kamaly Harrisovej viedlo medzi niektorými Demokratmi k dohadom, či investovanie do podujatí plných celebrít ako Lady Gaga a Beyoncé, nebolo viac okázalé ako efektívne.

Jeden a pol miliardy dolárov za 15 týždňov

Viceprezidentka Kamala Harris minula vo svojej 15-týždňovej prezidentskej kampani pozoruhodnú 1,5 miliardu dolárov. Po prehre s prezidentom Donaldom J. Trumpom jej tím čelil otázkam z vnútorného aj vonkajšieho prostredia, kam presne išla všetka tá hotovosť.

Napriek svojej významnej finančnej prevahe sa Kamala Harrisová stala prvou demokratickou prezidentskou kandidátkou, ktorá za posledné dve desaťročia prehrala celoštátne hlasovanie vo všetkých rozhodujúcich štátoch.

Jej tím však nešetril na nákladoch. Harrisová platila za obrovské množstvo reklamy, influencerov na sociálnych médiách, organizovala drahé zhromaždenia, v hre boli aj koncerty celebrít a dokonca aj show s dronmi. Bolo to šialenstvo, ktoré v priemere v nákladoch dosahovalo približne 100 miliónov dolárov týždenne.

Neskutočné míňanie viedlo medzi niektorými demokratmi k dohadom, či investovanie do podujatí plných celebrít s hviezdami ako Lady Gaga a Beyoncé, nebolo viac okázalé ako efektívne.

Čo tvorilo najväčšie výdavky?

Najväčším výdavkom počas kampane bola reklama. Medzi 21. júlom a 16. októbrom finančné záznamy ukazujú, že Harrisová minula 494 miliónov dolárov na nákup médií a výrobu mediálnych materiálov, čo zahŕňa televízne aj digitálne reklamy. Celková suma sa údajne blíži k 600 miliónom dolárov.

Záznamy ukazujú, že až 2,5 milióna dolárov smerovalo do troch digitálnych agentúr, ktoré spolupracujú s online influencermi. Cca 900 000 dolárov išlo na reklamu na nosiči v exteriéri Sphere v Las Vegas.

Chris Korge, finančný predseda Demokratického národného výboru v piatkovom liste pre najvyšších prispievateľov pre Kamalu Harrisovú uviedol, že sa bude snažiť o analýzu kampane, jej štruktúry a všetkých komunikačných platforiem aj rozpočtovania.

Mohlo by vás zaujímať:

  1. Americký prezident Joe Biden
  2. Novozvolený prezident USA Donald Trump
  3. Barack obama TOP1
  4. Francúzsky prezident Emmanuel Macron

Vraj kampaň bola vystavaná pre Bidena

Napriek vyššie uvedenému, v NY Times píšu, že Harrisová mala sťaženú situáciu tým, že jej kampaň bola vystavaná pre prezidenta Bidena, a jej tím mal obmedzený čas na to, aby kampaň prerobili tak, aby lepšie vyhovoval jej silným stránkam.

Jedna konkrétna platba od Harrisovej pritiahla po voľbách pozornosť: 1 milión dolárov zaplatený produkčnej firme Oprah Winfrey, Harpo Productions. Ďalšou drahou položkou bolo zorganizovanie mítingov v takzvaných „swingerských štátoch“, na ktorých sa zúčastnili hviezdy v predvečer volieb. Ukázali sa také hviezdy ako Lady Gaga, Jon Bon Jovi, Christina Aguilera či Katy Perry. Ďalšie veľké náklady podľa záznamov a predstaviteľov kampane zahŕňali 111 miliónov dolárov na online reklamu.

Koľko minul Donald Trump nie je úplne jasné, avšak bolo to oveľa menej ako minula jeho protikandidátka. Víťaz volieb sa spôsobom sebe vlastným z Kamaly Harrisovej vysmieval. Ponúkol jej pomoc: „(Sme tu), ak by sme mohli niečo urobiť, aby sme jej pomohli v tomto ťažkom období,“ napísal na sociálnu sieť.  

Zdroj: The New York Times

KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Demokrati sa pýtajú! K. Harrisová minula 1,5 miliardy dolárov za 15 týždňov

Odoberať
Upozorniť na
4 Komentáre
Najnovšie
Najstaršie Najviac hlasovaných
Vložená spätná väzba pre všetky komentáre
Zobraziť všetky komentáre