Títo lietajú tryskáčmi, o akých sa bežnému smrteľníkovi ani nesnívalo. Korbačka, Kmotrík, Tkáč, Lazar cestujú po svete najnovšími mašinami, z ktorých vystúpia vďaka moderným vymoženostiam ako znovuzrodení.
Viete si predstaviť, koľko je milión eur? Koľko je dokonca 80 miliónov eur? Na akých paletách by museli byť naskladané päťstoeurovky, aby dosiahli túto hodnotu? Asi ťažko. Pre hŕstku vyvolených biznismenov v našej republike ide iba o obnos peňazí, za ktorý si kúpili prostriedok, ktorým cestujú po svete. Pozreli sme sa na to, kto z našich pracháčov má najšpičkovejší letúň a ako vyzerá. Podľa odborníka má momentálne najdrahší aeroplán Ivan Kmotrík. Avšak Ferrari medzi lietadlami má jednoznačne Peter Korbačka (49) z finančnej skupiny J&T: „Keď vidíte niekoho vystupovať z tohto lietadla, môžete si byť istý, že to je veľmi bohatý človek,“ uviedol náš zdroj. Korbačkov jet má imatrikulačný znak OK-VEA.
Peter Korbačka (49)
Podľa dostupných informácií sa z neho slovenský majiteľ teší od februára minulého roku. Ide zároveň aj o posledný model v ponuke výrobcu Gulfstream Aerospace. Oficiálne je registrovaný v Čechách na Letisku Václava Havla. U našich bratov Čechov sa starajú o biznis jety aj iných Slovákov.Vlastné lietadlo je právom považované za symbol úspechu. Výrazné postavy nášho biznis sveta sa síce radi popýšia luxusným autom, avšak svoje lietadlá už na obdiv nevystavujú. Pre bežných ľudí ide totiž o nepredstaviteľný luxus, ktorý si môžu dovoliť azda iba svetoví magnáti. Lietadlo, ktoré si vybral Pater Korbačka, padlo do oka aj šéfdizajnérovi Applu, avšak riaditeľ jabĺčkovej firmy Tim Cook jeho žiadosť zamietol. Nakoniec musel siahnuť do vlastného vrecka a od vdovy po Stevovi Jobsovi kúpil ich rodinný Gulfstream, vraj za veľmi priaznivú cenu. Konkrétne pri tomto lietadle navrhol interiér sám Steve Jobs. Samozrejme, ide o starší model ako, má náš pracháč Peter Korbačka. A ten si určite žiadnu “jazdenku“ nekúpil. Zbrusu nový Gulfstream G650 si Peter Korbačka doviezol z Južnej Karolíny. Do Čiech priletel 18. februára minulý rok po desiatej hodine večer. O tri dni neskôr letela mašina z Prahy do Bratislavy, kde už na jeho palubu prvýkrát nastúpili jeho majitelia a vybrali sa s ním na výlet do lotyšskej Rigy. Následne letúň celý február križoval Európu. Navštívil aj Košice aj Francúzsku riviéru. Korbačkovci majú lietanie v krvi. Syn Petra Korbačku už brázdi vzdušný priestor helikoptérou Eurocopter. V rodinnom dome majú samozrejme postavený aj heliport.
Ivan Kmotrík (60)
Lietadlo si nechal vyrobiť na mieru s vlastným interiérom a rozhodol sa i pre neštandardnú kombináciu farieb. Na Slovensku vraj najviac peňazí do súkromného jetu investoval podnikateľ Kmotrík. Personalizovaný Boeing 737 ho údajne vyšiel na100 miliónov eur. Registrovaný je na Malte. Má imatrikulačný znak 9H-GGG, G ako Grafobal Group, čo je jeho firma. Kedysi lietal rodák zo Skalice na Francúzsku riviéru, kde má zaparkovanú svoju jachtu Natali, s podstatne menším modelom Embraer Legacy 600. Ten stál svojho času okolo15 miliónov eur.
Patrik Tkáč (47)
„Kedysi sme rokovali vo Východoslovenských železiarňach a chceli sme tam prísť ako páni. Tak sme si na štyridsať minút požičali lietadlo. Zmenilo nám to život”, nadchol sa pred rokmi biznismen pre letecký typ prepravy. Dnes má vlastný vrtuľník, ktorý aj sám pilotuje. Vlastní Airbus Eurocopter Half 145 Mercedes Benz s úpravou AMG. Ide o najprestížnejší stroj v kategórii strednej triedy s dvojmotorom. K dispozícií je, čo sa týka kabíny, v ponuke mnoho materiálov a farieb. Na výber sú elegantné dreviny, ktoré poskytujú luxus pod nohami. Osvetlenie okolia je v rôznych farbách. Je to jediný vrtuľník, ktorý môže pojať osem cestujúcich. Všetky sedadlá sú namontované na koľajniciach a dajú sa rýchlo prekonfigurovať alebo odstrániť, aby sa vytvoril priestor pre batožinu. K dispozícii sú tiež 3 multifunkčné boxy s funkciami – sú chladiaci box, držiak na pohár, stôl, 15-palcový monitor a DVD prehrávač. V priestore sú špeciálne držiaky pre golfové palice či bicykle. Stroj je vďaka najnovším technológiám veľmi ľahký. Cena tejto mašiny ďaleko presahuje milión eur.
Alexej Beljajev (64) a Michala Lazar (63)
Dvojicu železničných magnátov Alexeja Beljajeva a Michala Lazara netreba špeciálne predstavovať. Do ich biznisového portfólia patria napríklad podiely v najväčšom európskom výrobcovi nákladných vozňov Tatravagónka Poprad. Biznismeni na svojich obchodných cestách po celej Európe používajú vlastné lietadlo a vrtuľník. Privátny aeroplán Hawker 800XP si spoločnosť kúpila v júni 2008 s tým, že počas 16 rokov štvrťročne platí splátku vo výške okolo 210 000 dolárov. Lietadlo stálo takmer 9,7 milióna eur. Pôvodne slúžilo klientom v USA. Jeho domovské letisko bolo v Las Vegas. Osemmiestne súkromné prúdové lietadlo patrí medzi mašiny strednej triedy. Disponuje priestranným, vysokým a pohodlným interiérom s koženými kreslami, kuchynkou a barom. Dosahuje rýchlosť 745 kilometrov za hodinu s doletom okolo šiestich hodín. Lazar a Beljajev si cesty krátia aj preletmi na vrtuľníku talianskej výroby Agusta A109E Power. Ide o ľahký, dvojmotorový, až osemmiestny viacúčelový vrtuľník. Dosahuje najvyššiu rýchlosť 285 kilometrov za hodinu s maximálnym doletom necelých 1 000 kilometrov. Alexej Beljajev ho často využíva na rýchle presuny do výrobných pobočiek skupiny Tatravagónka v Prakovciach, Sabinove či Trebišove. Ročné náklady na prevádzku lietadla a vrtuľníka sú okolo 1,3 milióna eur.
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
Fajnšmekri s vlastnými lietadlami. Na čom sa vyvážajú slovenskí milionári