Spomalením tankovania by spaľovacie autá nik nezakázal – len by ich používanie bolo menej pohodlné. A zatiaľ čo ich vodiči by trávili viac času pri tankovaní, ostatní by rýchlo zistili, že elektromobil je lepšia možnosť.
Kým automobilky, technologické firmy aj vlády míňajú miliardy na vývoj rýchlejších nabíjačiek a výkonnejších batérií, objavuje sa nečakaný a jednoduchý nápad, ako znížiť emisie. Namiesto zrýchľovania nabíjania elektromobilov by sa malo spomaliť tankovanie klasických áut.
Choré nápady ekofanatikov
Takýto princíp už raz fungoval. Americká agentúra EPA v roku 1993 stanovila maximálny prietok paliva na čerpacích staniciach na približne 38 litrov za minútu, aby znížila emisie výparov a zvýšila bezpečnosť. Autor návrhu navrhuje posunúť túto hranicu ešte ďalej – napríklad na 11 litrov za minútu.
Prakticky by to znamenalo, že natankovanie bežného auta ako Škoda Octavia s 50-litrovou nádržou by už netrvalo približne 1,5 minúty, ale viac ako 4,5 minúty. Ak by sa pripočítal aj čas čakania v rade, celý proces by sa mohol natiahnuť aj na 20 až 30 minút.
Tým by sa prirodzene znížila atraktivita spaľovacích áut a zvýšila výhoda elektromobilov, ktoré možno nabíjať pohodlne doma.
Zmeny už očakávajú aj samotné ropné firmy. Spoločnosť BP už v roku 2022 priznala, že jej sieť nabíjačiek BP Pulse je „na pokraji vyššej ziskovosti než klasické benzínové pumpy“. Dnes investuje miliardy do rozšírenia nabíjacej infraštruktúry a očakáva, že sa jej to rýchlo vráti.
Spomalením tankovania by spaľovacie autá nik nezakázal – len by ich používanie bolo menej pohodlné. A zatiaľ čo ich vodiči by trávili viac času pri tankovaní, ostatní by rýchlo zistili, že elektromobil je lacnejší, jednoduchší aj praktickejší.
Zdroj: electrek












KOMENTÁRE ČLÁNKU :
Ako donútiť ľudí kupovať elektromobily? Ekofanatici navrhujú spomaliť tankovanie nafty a benzínu