Téma spoplatňovania parkovania na celom území mesta vyvolala bezprecedentný odpor obyvateľov, ktorý vyvrcholil referendom. Primátor Trnavy chce zájsť ešte ďalej.
Koncom minulého roka prijal primátor Trnavy pozvanie na technologickú konferenciu ITAPA. Ako hosť panelovej diskusie prezentoval výsledky digitalizácie dopravy v meste. Technologické inovácie sú podľa Petra Bročku spôsob ako zlepšiť dopravnú situáciu v mestách bez výrazných zásahov do infraštruktúry: „Preto je naozaj kľúčové využiť existujúcu infraštruktúru a vedieť ju upgradovať, alebo využiť tie dáta, ktoré viete zbierať na to, aby ste urýchlili tok dynamickej dopravy v meste.“
Výhody inteligentného riadenia križovatiek
Vybudovanie smart križovatiek stálo mesto takmer 4 milióny eur. Napriek tomu považuje primátor Peter Bročka inteligentné riadenie ako jedno z najvýhodnejších riešení. „Spustenie tejto digitalizácie, keď zjednoduším tento názov, alebo inteligentného riadenia križovatiek, je ten najjednoduchší, najrýchlejší a v konečnom dôsledku aj najlacnejší spôsob, ako zvýšiť efektivitu dynamickej dopravy v meste,“povedal v panelovej diskusii konferencie ITAPA. Za jeden z najväčších problémov slovenských miest Bročka aj naďalej považuje individuálnu automobilovú dopravu: „Neexistuje žiadny všeliek, ktorý zbaví stredné a väčšie mestá zápch. Je to proste príliš veľa ľudí v automobiloch, v rovnakom čase, na rovnakom mieste. To je veľmi jednoduchá podstata.“
Doba automobilového socializmu
Peter Bročka dlhodobo a opakovane kritizuje štát z nedostatočného financovania samospráv, ktoré zabezpečujú kľúčové služby pre obyvateľov. Jedna z oblastí je samotná správa verejných cestných komunikácií. „My žijeme v takej dobe, nechcem to vulgarizovať, takého automobilového socializmu, kde sme si zvykli na to, že zaplatili sme si za auto, ja som jeden z týchto ľudí, používame toto auto, maximálne si zaplatíme za parkovanie a na miestnych komunikáciách mesta neplatím nič,“ povedal Peter Bročka.
Riešením by podľa neho mohli byť dodatočné financie zo strany štátu, alebo spoplatnenie úsekov mestom: „Mali by sme si dať jasnú odpoveď na otázku, či by miestne komunikácie mali mať buď nejaké extra dotácie z úrovne štátu, alebo mestá by mali mať právomoc vyberať nejakú formu, teraz veľmi vulgarizujem, mýta na miestnych komunikáciách.“
Zdroj: eReport Trnava
KOMENTÁRE ČLÁNKU :
Bročka chce spoplatniť jazdu autom po Trnave! Budúcnosť vidí v mýte pre osobné vozidlá.