eReport.sk
Autá, auto, autobazár, jazdené autá, jazdenky
Ilustračná snímka. Foto: shutterstock/madeleine steinbach

Aké „jazdenky“ sme kupovali? Slováci stavili na väčšie autá a luxus, hatchbacky tak nešli

Na Slovensku medziročne vzrástol záujem o jazdené automobily typu kombi, SUV a MPV.  Najvýraznejší nárast je v kategórii luxusnejších modelov v prevedení kombi, ako sú napríklad BMW 3 alebo Škoda Superb. V kategórii rodinných MPV automobilov vzrástol medziročne predaj až o 26 %, vyplynulo to z analýzy siete predajcu ojazdených automobilov AAA Auto.

„Podiel predaných kombíkov sa za posledný mesiac vyšplhal na tridsať percent a ide tak o najpredávanejší variant vozidiel,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka skupiny AURES Holdings, ktorá sieť autocentier prevádzkuje. Zákazníci podľa Topolovej pre pandemické opatrenia obmedzili cestovanie hromadnou dopravou a uprednostňujú väčšie vozidlá. Menší záujem je, naopak,  napríklad o hatchbacky, ktoré boli donedávna najpredávanejším variantom vôbec.

Prevedenie SUV sa pohybuje v predajoch na 21 percentách. „Najviac ale vzrástol dopyt po MPV, ktorých sa len v júli predalo o 26 percent viac ako pred rokom,“ uviedla Topolová.

Tohtoročná letná sezóna patrí podľa riaditeľky všeobecne k tým najsilnejším v histórii firmy, nakoľko v júli spoločnosť predala vôbec najviac automobilov v porovnaní s predchádzajúcimi júlmi za dobu takmer tridsaťročnej histórie. „V rámci skupiny sme predali vyše 8700 automobilov, „doplnila Topolová.


KOMENTÁRE ČLÁNKU :

Aké „jazdenky“ sme kupovali? Slováci stavili na väčšie autá a luxus, hatchbacky tak nešli